úvodní stránka

Aktuality

Zprávy žáků ze zahraničních praxí [13.11.2013]

Německo – Keitum

Do Keitumu jsme jeli vlakem, jeli jsme z Olomouce do České Třebové, z České Třebové směr Hamburg – Altona a odtud do Keitumu na ostrov Sylt. Podle smlouvy jsme pracovali od 1. července do 30. září. Po příjezdu do Keitumu už nás očekával Christian (zaměstnanec v restauraci), prvně nás dovezli do Tinnumu, kde jsme bydleli. Bydleli jsme ve větším rodinném domě, který měl 3 patra. Bydleli jsme ve třetím patře. Byt byl rozdělen na čtyři pokoje, společnou kuchyni a dvě koupelny a jeden oddělený záchod. Bydleli jsme v pokoji pro dva, ostatní pokoje jsou jen pro jednoho a v jednom z nich bydlí Jessica, která pracuje jako číšník v restauraci. Keitum a Tinnum jsou od sebe necelé 4 kilometry. Restaurace měla 50 míst na sezení a 30 míst venku na terase. Do práce jsem chodil v bílé košili a s černými kalhotami a červenou zástěrou, kterou mi dali. Martin nosil do práce rondon, bíle kalhoty, jakoukoliv uzavřenou obuv a béžovou zástěru s logem restaurace. Ve smlouvě byla ujednána minimální pracovní doba 40 hodin týdně a 2 dny volna v týdnu. Restaurace otevírala každý den v poledne v 12:00 a objednávky se přijímaly až do 14:00, večer v 17:30 a přijímala objednávky do 22:00. Restaurace neměla pevně stanovenou zavírací dobu, restaurace byla tak dlouho otevřená, dokud neodešli všichni hosté. Já a Martin jsme začali pracovat od 11:00, Martin končil většinou kolem 14:30, když už měli všechno uklizené a čekal už jen na oběd. Já jsem končil, až byli všichni hosté pryč a vše bylo založeno na večer. V restauraci jsme měli jen oběd, jinak nám řekli, ať si na snídani a večeři koupíme, cokoliv chceme, stačilo jen donést účtenku, kterou nám na konci týdne vždy proplatili. Večer začínal Martin v 17:00 a končil nejpozději v 23:30, já jsem začínal v 18:00 a nejpozději jsem končil v 00:00. Do práce a domů jsme jezdili na kolech, která nám dali. V neděli měli všichni volno a já s Martinem podle určení, pracují 6 dní v týdnu a poté zavřou na konci listopadu restauraci a mají 3 měsíce volno.
Město Keitum mělo nádherné cihlové domy s rákosovou střechou. Pláž byla ve Westerlandu a od 18 let se za ní platilo, protože na ni musí dovážet písek, aby pláže neubývalo. V Rantumu se vyrábí jejich vlastní minerální voda jménem Sylt quelle. V městě List jsme mohli najít muzeum přírodních sil, kde jsme se mohli dozvědět o počasí na ostrově, jeho historii a o jeho fauně a flóře. Klientela byla převážně domácí, ostrov byl spíše pro bohaté lidi, jen pouhý rodinný dům stojí 1.000.000 €.

« zpět

Česká verze English version Version française Deutsch version Spain version
Střední škola hotelová a služeb
Na Lindovce 1463

Bankovní spojení : KB Kroměříž, č.ú.18231–691/0100
Důležité – pokladna
01.07.2017
V den předávání maturitních vysvědčení a výučních listů bude pokladna otevřena pro končící studenty
Jezdecké závody „Pohár města Kroměříže“ 17. 6. 2017
21.06.2017
Nádherné prostředí Pionýrské louky Podzámecké zahrady, čerstvě upravené trávníky, vyzdobený parkur se skokovými překážkami, ochozy s lavičkami plné zvědavých příznivců parkurových závodů i přívětivé počasí, i když na tuto roční dobu trochu chladnější, při
Tradiční ochutnávka v Kroměříži
16.06.2017
Žáci 2. S oboru Gastronomie – wellness naší školy připravili ochutnávku moučníků a pomazánek.
Výstavka bylinek
05.06.2017
Žáci 2. S. oboru vzdělávání Gastronomie kuchař – číšník – wellness připravili výstavku čerstvých bylinek pod názvem „Znáš zelené koření?“.
Hotelová škola měla úspěch na filmovém festivalu ve Zlíně
02.06.2017
57. ročník Mezinárodního filmového festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně měl i letos nejedno zpestření. Kromě jiného se v doprovodném programu představily studentky SŠHS Kroměříž. 30. května 2017 nabízely návštěvníkům festivalu k ochutnání bezlepkové
„Buďte na internetu v bezpečí“
Počet mladých lidí, kteří nacházejí svoje intimní materiály na internetu, roste. Posílají je svým protějškům na sociálních sítích nebo třeba neznámým lidem při seznamování. Po čase se ale může z krátkodobé zábavy a vzrušení stát noční můra.
Podnikání je náročné i ve wellness…
02.06.2017
Wellness je velice široký pojem, obsahující jak stránku ducha, tak těla. Primárně, slovo wellness znamená cestu k souladu mysli, duše a těla.
Ta jižní Morava je krásná zem, osázená vinohradem
Ve známé lidové písni se zpívá o krásné jižní Moravě. O tom, že je to tak, se přesvědčili studenti třídy 3. E na dvoudenní odborné exkurzi.